Romana’s Pilates

De methode waarmee bij Pilates studio Soest gewerkt wordt is Romana’s Pilates. Deze methode is vernoemd naar Romana Kryzanowska, zij heeft het werk van Joseph Pilates (oprichter van Pilates) voortgezet. Alle Romana’s Pilates instructeurs delen dezelfde mindset in deze onderscheidende discipline. Mijn mening is dat dit de meest veilige en effectieve methode is om uw bewegingspatroon te verbeteren.

Met Romana’s Pilates werkt u aan uw gezondheid, weerbaarheid en herstel. Daarnaast komt het uw algehele fitheid, prestaties en uw flexibiliteit ten goede. De basis is de versterking van uw powerhouse/core (buik-, rug-, bil- en bekkenbodemspieren). Door uw powerhouse te trainen, verbetert u uw stabiliteit. Uw lichaam wordt sterker, waardoor u meer in balans bent en u meer controle over uw eigen lichaam krijgt.

De bewegingen worden uitgevoerd op een mat of met apparaten. De apparaten bieden weerstand aan de bewegingen waardoor uw dieperliggende spieren worden geactiveerd. Bij deze pure vorm van Pilates gaat het om het verbeteren van de lichaamshouding en het versterken en verlengen van uw spieren. Deze methode brengt uw lichaam en geest in balans.

Topsport

Al vele jaren is deze methode bekend onder topatleten. Romana’s Pilates zorgt ervoor dat topsporters hun carrière kunnen verlengen, prestaties verbeteren en de kwaliteit van hun leven verhogen.

Werk uitvoeren

Het uitvoeren van werk of hobby’s kan op ten duur zorgen voor klachten als rugpijn, nekpijn, RSI, schouderklachten of hoofdpijn en slecht slapen. Romana’s Pilates helpt om deze klachten te verminderen, waardoor het werken weer een stuk makkelijker en aangenamer wordt.

Minimale inspanning

Voor iemand die kampt met hoge bloeddruk, diabetes, osteoporosis, scoliosis, carpaal tunnel syndroom, zwaarlijvigheid, chronische rugklachten en/of andere klachten is Pilates een prima oplossing. Er wordt een minimale inspanning gevraagd, waarbij toch een maximaal resultaat behaald zal worden.

Advies

Wilt u vrijblijvend advies op maat?

Neem contact op